Har du svårt att logga in på självbetjäningstjänsterna? Du hittar svar på de vanligaste frågorna här.
Du behöver behörighet till självbetjäningstjänsterna. De som har rollerna administratör eller behörig beställare hos din arbetsgivare lägger till användare och behörigheter.
Behörigheten gäller i sex månader och kontrolleras två gånger per år. Har din behörighet inte kontrollerats och godkänts behöver din administratör eller behörig beställare lägga till dig.
Om roller i tjänsten Hantera behörigheter
På vår webbplats kan du använda e-legitimationer från olika leverantörer. Om du behöver hjälp med din e-legitimation, vänd dig till dem som utfärdat din e-legitimation.
Även om du vet att ditt BankID fungerar på andra sidor kan du behöva uppgradera ditt BankID-säkerhetsprogram till den senaste versionen för att det ska fungera hos oss. På BankID:s webbplats finns både instruktioner och möjlighet att testa installationen.
Om du behöver hjälp vid uppgraderingen kontaktar du i första hand din it-support eller de som har utfärdat din e-legitimation. Kontrollera löpande att du har den senaste versionen.
E-legitimationen har en begränsad giltighetstid. Om du får problem vid inloggningen är det därför en bra idé att börja med att kontrollera att e-legitimationen fortfarande är giltig. På utfärdarens webbplats kan du testa e-legitimationen.
Det är i första hand den som har utfärdat din e-legitimation som du vänder dig till för att kontrollera vilka operativsystem och webbläsare som fungerar ihop med din e-legitimation. Vissa typer av e-legitimation kräver även speciella säkerhetsprogram.
Om du har problem med att ladda ner och installera e-legitimationen kontaktar du den som har utfärdat e-legitimationen för att få hjälp.
För mer information och support kontaktar du utgivaren av din e-legitimation:
Kontakta oss
Om du fortfarande har problem med att logga in kan du kontakta oss på 060-18 75 03 eller genom att mejla oss.
Skicka ett mejl till oss
Senast uppdaterad: 2022-11-10