Hantera behörigheter
I tjänsten Hantera behörigheter kan du som är behörig beställare eller administratör lägga till och ta bort behörigheter för användare hos dig.
Logga in i tjänsten Hantera behörigheter
Logga in på självbetjäningstjänster för arbetsgivare
För att logga in i självbetjäningstjänsterna behöver du beställa behörighet och skaffa e-legitimation.
Alla arbetsgivare måste ha minst en behörig beställare som är ytterst ansvarig för behörigheter. Den behöriga beställaren måste vara anställd hos er. Hen kan i sin tur utse en eller flera administratörer som också kan lägga till och ta bort behörigheter.
Läs mer om de olika rollerna och hur hanteringen av behörigheter fungerar
Två gånger om året kontrollerar du behörigheterna
Två gånger om året ska behörigheterna kontrolleras. Det gör behörig beställare eller administratör. Även behörig beställare och administratörens behörigheter ska kontrolleras. De behörigheter som inte kontrolleras kommer tas bort. När perioden för kontroller startas får du som behörig beställare och administratör påminnelser via mejl. Du får också bekräftelse via mejl när allt är kontrollerat.
Anmäl ny behörig beställare
Behöver du lägga till en behörig beställare för din arbetsgivare gör du det genom formuläret Anmäl behörig beställare. När du skickat in formuläret gör vi en kontroll på om det är den personen som ska ha rollen behörig beställare. Det kan därför ta upp till tre dagar innan personen kan administrera behörigheter.
Tyck till om sidans innehåll
Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.