Skaffa behörighet
För att logga in i självbetjäningstjänsterna behöver du beställa behörighet och ha en e-legitimation.
Om du tidigare haft behörighet
Behörigheten till våra självbetjäningstjänster gäller i sex månader och behöver kontrolleras två gånger per år. Om din behörighet inte kontrollerats och godkänts har den tagits bort. En administratör eller en behörig beställare hos din arbetsgivare behöver lägga till dig igen i tjänsten Hantera behörigheter.
Beställ behörighet till självbetjäningstjänsterna
Det finns en eller flera personer hos din arbetsgivare som kan ge dig behörighet. De kallas administratörer och behöriga beställare för självbetjäningstjänsterna. Om du inte vet vem det är kan du be en kollega som redan har behörighet att logga in för att se kontaktuppgifter till dem.
Du kan också kontakta oss så talar vi om vem som är behörig beställare eller administratör hos dig, men vi på SPV kan inte ge dig några behörigheter.
Logga in med din e-legitimation
Om du har en aktuell e-legitimation använder du den för att logga in i våra självbetjäningstjänster.
Skaffa en e-legitimation
Det finns flera olika leverantörer som kan ge dig en e-legitimation. På webbplatsen e-legitimation.se finns mer information.