Kundservicemedarbetare

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Nu söker vi två nya kollegor till vår kundservice.

Ansökan

Ansök senast den 1 maj 2025. Ange referensnummer MD 2025/201.

Sök tjänsten som kundservicemedarbetare (Vismas webbplats)

Arbetsuppgifter

SPV:s kundservice ansvarar för det dagliga mötet med både kunder och arbetsgivare. Vi svarar på frågor inom det statliga tjänstepensionsområdet, främst på telefon, mejl och chatt. Vårt mål är att leverera den bästa servicen så att våra kunder känner sig både nöjda och trygga i kontakten med oss.

Vi lägger stor vikt på mötet med våra kunder. I rollen som kundservicemedarbetare bidrar du dagligen till att ge så bra service som möjligt. Du bidrar också till vårt sammantagna kundarbete och är vårt ansikte utåt. Nu söker vi därför dig som brinner för service och för att hjälpa andra.

Vi har som ambition att på sikt bredda arbetsuppgifterna för våra medarbetare på kundservice. Ett utvecklingsarbete av vår kundservice pågår just nu och du kommer att få möjlighet att tillsammans med teamet vara en del i förändringsarbetet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som antingen har

  • avslutad gymnasial utbildning samt minst två års dokumenterad aktuell erfarenhet av arbete inom kundservice på telefon och skriftlig kommunikation (exempelvis mejl och chatt)

eller

  • eftergymnasial utbildning och minst ett års dokumenterad aktuell erfarenhet av arbete inom kundservice på telefon och skriftlig kommunikation (exempelvis mejl och chatt).

Du har mycket stor erfarenhet av att arbeta med flera olika system samtidigt och att snabbt kunna skifta mellan dem. Du har även mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Övriga språkkunskaper ser vi som meriterande.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person

  • är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar.
  • har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.
  • är du strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar.
  • har du pedagogisk insikt. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du anpassar ditt sätt att förmedla dina budskap till mottagaren.
  • är du serviceinriktad. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 1 september 2025 eller enligt överenskommelse.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varaktighet: Tillsvidare

Antal annonserade arbetstillfällen: 2

Vi erbjuder

Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. 

Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i – det finns något för alla.

Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Om att jobba på SPV.

Om att jobba på SPV

Om arbetsplatsen

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder – både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden. Den är en grundläggande utgångspunkt för oss, oavsett vad vi arbetar med. Demokrati är den överordnade principen i värdegrunden och medborgarna är vår yttersta uppdragsgivare. Övriga principer i den statliga värdegrunden är legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt samt effektivitet och service.

Om vår verksamhet

Vi avsäger oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Kontaktperson

Mikael Berglund
enhetschef
060-18 76 56
mikael.p.berglund@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Sara Johnson Peteh
Saco-S
060-18 76 08
sara.johnsonpeteh@spv.se

Susanne Selinder
ST
060-18 74 68
susanne.selinder@spv.se

Kari Jokinen
Seko
060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

XS SM MD LG XL