Projektadministratör

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Nu söker vi en projektadministratör.

Ansökan

Ansök senast den 28 januari 2025. Ange referensnummer MD 2025/51.

Sök tjänsten som projektadministratör (Vismas webbplats)

Arbetsuppgifter

Du kommer ingå i ett team som heter Arkitektur och information. Det är ett team med kompetens inom verksamhetsutveckling, arbetssätt, arkitektur, uppdragsledning och informationsförvaltning.

I tjänsten som projektadministratör är du ett stöd till olika funktioner som jobbar inom projekt på SPV. Du kommer att jobba med många olika kontaktytor, och vi ser därför att du som söker trivs bra med ett nätverkande arbete. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter och du kommer bland annat att:

  • delta i styrgrupper som metodstöd och kvalitetssäkra underlag
  • vara stöd till projektledare, uppdragsledare och chefer
  • säkra att vi jobbar korrekt, enligt formalia, beslutsunderlag och SPV:s projektstyrningsmodell
  • driva och vara delaktig i förbättringsarbete inom projektområdet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en gymnasial examen. Du har arbetslivserfarenhet från verksamhet inom statlig tjänstepension. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är van användare av Microsoft Office-paket, och du har mycket goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint. Du har ett intresse av att utveckla arbetssätt.

Vi ser det som meriterande om du har:

  • erfarenhet av projektadministration på statlig myndighet
  • läst akademiska kurser inom projektledning eller motsvarande
  • erfarenhet av arbete som innefattar planering av processer inom projekt
  • erfarenhet av arbete som administratör med koordinerande inslag.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:

  • är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare.
  • är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar.
  • är du relationsskapande. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och nätverk samt upprätthåller relationer.
  • är du kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2 februari 2025 eller enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Säkerhetsprövning

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 3) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här:

Säkerhetsprövning (Säkerhetspolisens webbplats)

Vi erbjuder

Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. 

Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i – det finns något för alla.

Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Om att jobba på SPV.

Om att jobba på SPV

Om arbetsplatsen

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder – både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden. Den är en grundläggande utgångspunkt för oss, oavsett vad vi arbetar med. Demokrati är den överordnade principen i värdegrunden och medborgarna är vår yttersta uppdragsgivare. Övriga principer i den statliga värdegrunden är legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt samt effektivitet och service.

Om vår verksamhet

Vi avsäger oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Kontaktperson

Katarina Nordensson
enhetschef
060-18 75 89
katarina.nordensson@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Peder Bergsten
Saco-S
070-397 08 52
peder.bergsten@spv.se

Daniel Granath
ST
060-18 75 45
daniel.granath@spv.se

Kari Jokinen
Seko
060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

XS SM MD LG XL