Om du inte är nöjd - utländsk medborgare, lokalanställd på svensk utlandsmyndighet
Om du inte är nöjd med beslutet du har fått från oss på SPV kan du begära att vi ändrar det. Du kan också vända dig till domstol för att få beslutet prövat.
Informationen på den här sidan vänder sig till dig som är
- utländsk medborgare och lokalanställd på en svensk utlandsmyndighet.
- fått beslut om familjepensionpension efter en utländsk medborgare som varit anställd på en svensk utlandsmyndighet.
Beslutet kan ändras av oss
Om du inte är nöjd med beslutet kan du begära att vi ändrar det.
Så här gör du om du vill att vi ändrar beslutet
Skriv till oss och berätta
- vilket beslut som du vill ska ändras
- hur du vill att beslutet ska ändras
- varför du vill att beslutet ska ändras.
Skriv också ditt namn, personnummer, adress, telefonnummer och eventuell mejladress. Du skickar in din begäran om ändring via formuläret nedan eller till SPV, 851 90 Sundsvall.
Skicka din begäran genom att använda vårt formulär.
Beslutet kan prövas av domstol
Om du vill att en domstol prövar ärendet hanteras det enligt den rättsordning som gäller i det land där du arbetat. SPV kan inte ge besked om hur dessa regler ser ut.
Tyck till om sidans innehåll
Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.