HR-administratör

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap. Nu söker vi en HR-administratör.

Ansökan

Ansök senast den 18 augusti 2022. Ange referensnummer MD 2022/239.

Sök tjänsten som HR-administratör (Vismas webbplats)

Enhet HR:s ansvarsområde är främst att tillhandahålla ett kvalificerat stöd för att utveckla SPV som en attraktiv arbetsgivare, stödja organisationen i kompetensförsörjning, vidmakthålla en god arbetsgivarpolitik samt säkra att SPV följer all förekommande lagstiftning inom personalområdet.

Enheten stödjer ledningen i kulturutveckling och följer upp chefernas personalansvar. I uppdraget ingår att tillhandahålla ett effektivt och kvalitetssäkrat verksamhetsstöd inom personalområdet som bidrar till utvecklingen av myndigheten. Inom enheten finns även vaktmästarservice samt ansvar för miljöledning och fastighetsfrågor.

Arbetsuppgifter

Som HR-administratör på SPV kommer du att tillhöra vårt härliga HR-gäng. Tillsammans stöttar vi SPV:s chefer och medarbetare. Våra löner körs av Statens Servicecenter i lönesystemet Primula.

I din roll som HR-administratör får du en bred administrativ roll med fokus på HR- och löneadministration. Bland annat ingår följande arbetsuppgifter:

  • Vara den viktiga och aktiva länken mellan SPV och Statens Servicecenter.
  • Registrera löne- och behörighetsrelaterade ärenden till Statens Servicecenter samt viss registrering direkt i lönesystemet Primula.
  • Ha rollen produktägare för lönesystemet Primula.
  • Följa upp och hantera fakturor efter lönekörning.
  • Arbeta med ständiga förbättringar i våra HR- och löneadministrativa processer.
  • Administrera NOR (Nit- och Redlighet i statens tjänst).Viss rekryterings- och anställningsadministration.
  • Stötta chefer och medarbetare kring personaladministration.
  • Uppdatera vårt intranät och övrig HR-administration.

Kvalifikationer

Du har en relevant akademisk utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig samt talar och skriver flytande svenska. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att

  • arbeta administrativt med HR-frågor, lön eller pension
  • tolka kollektivavtal.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Du som person:

  • sprider positiv energi och har en naturlig fallenhet för god service
  • är en relationsskapande lagspelare
  • har ett brinnande intresse för HR-administration
  • är ansvarstagande, strukturerad och självgående
  • är nyfiken och problemlösande
  • har stenkoll på detaljer och är mån om att skapa och utveckla rutiner för att få saker att fungera
  • är ett föredöme i beteende och förhållningssätt utifrån SPV:s gemensamma värderingar.

Det kan bli aktuellt med personlighets- och logiska tester i den här rekryteringen.

Anställningens omfattning

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Tillträde: den 1 november 2022 (så snart som möjligt eller enligt överenskommelse).

Vi erbjuder

Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. 

Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i – det finns något för alla.

Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Om att jobba på SPV.

Om att jobba på SPV

Om arbetsplatsen

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder – både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Mer information om oss

Vi avsäger oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Kontaktperson

Caroline Ytterström
HR-chef
060-18 69 05
070-251 44 64
caroline.ytterstrom@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Peder Bergsten
Saco-S
060-18 69 73
peder.bergsten@spv.se

Daniel Granath
ST
060-18 75 45
daniel.granath@spv.se

Kari Jokinen
Seko
060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter.

XS SM MD LG XL