Skaffa behörighet

För att logga in i självbetjäningstjänsterna behöver du beställa behörighet och ha en e-legitimation.

Beställ behörighet hos din behöriga beställare eller administratör

Det finns en eller flera personer hos din arbetsgivare som kan ge dig behörighet. De kallas administratörer och behöriga beställare för självbetjäningstjänsterna. Om du inte vet vem det är kan du be en kollega som redan har behörighet att logga in för att se kontaktuppgifter till dem eller kontakta oss. 

Saknar din myndighet en behörig beställare?

Alla måste ha minst en behörig beställare. Anmäl uppgifterna till oss via länken nedan. När vi får de nya uppgifterna kontrollerar vi om det är den personen som ska ha rollen behörig beställare. Det kan ta upp till tre dagar innan hen kan administrera behörigheterna i tjänsten.  

Anmäl behörig beställare

Om du tidigare haft behörighet

Behörigheten till våra självbetjäningstjänster gäller i sex månader och behöver kontrolleras två gånger per år. Om din behörighet inte kontrollerats och godkänts har den tagits bort. En administratör eller en behörig beställare hos din arbetsgivare behöver lägga till dig igen i tjänsten Hantera behörigheter.

Logga in med din e-legitimation

Din aktuella e-legitimation använder du den för att logga in i våra självbetjäningstjänster. 

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

XS SM MD LG XL