Tjänsten Fakturaspecifikationer byter namn
Från 26 november hittar du fakturaspecifikationer under tjänsten Pensionskostnader. Du behöver inte söka någon ny behörighet, den du redan har gäller även fortsättningsvis. Och från december kommer även skuldbeskeden att finnas där.
Tjänsten Fakturaspecifikationer byter namn till Pensionskostnader den 26 november. En anledning till namnbytet är att från december kommer även skuldbeskeden för delpensioner finnas där.
Vi slutar att skicka skuldbeskeden som brev
Sammanställningen av pensionsskulden för delpensioner har vi tidigare skickat med brev till ekonomichefen på din myndighet. Från slutet av december finns de istället som dokument i tjänsten Pensionskostnader.
Den aktuella pensionsskulden för utbetalade delpensioner hos er räknar vi ut två gånger per år. Till din sammanställning finns också en specifikation som är uppdelad på individnivå. Även den kommer att ligga i tjänsten.
Logga in och använda självbetjäningstjänster
För att logga in och använda en eller flera självbetjäningstjänster behöver du behörighet och en e-legitimation. Din myndighet administrerar behörigheterna via tjänsten Hantera behörigheter. Om du saknar behörighet är det din behöriga beställare eller din administratör som kan lägga till dig.
Tyck till om sidans innehåll
Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.